16-17 marca w hali sportowej w Białej Podlaskiej odbyły się pierwsze w tym roku kontraktacje hurtowni Panda. Kilkudziesięciu wystawców przez cały dzień pisało zamówienia.
„Jestem przekonany, że asortyment jaki pokazaliśmy podczas tych kontraktacji, odzwierciedla Wasze potrzeby” – podkreślił Piotr Czeczelewski podczas swojego wystąpienia na gali wieczornej kontraktacji – „Dziękujemy, że przyjechaliście i jesteście. Razem robimy kawał dobrej roboty.” – podsumował. Klienci hurtowni dopisali. Jak zaznaczali w rozmowach, wiosenne kontraktacje są dla nich okazją do zaopatrzenia się na sezon szkolny. Zamówienia na gry i zabawki traktują jako uzupełnienie towaru po okresie gwiazdkowym. Wśród wystawców z sektora PBS można było znaleźć m.in. stoiska firm: Herlitz, BIC, St. Majewski, Michalczyk&Prokop, Fila Polska, Derform, Paso, Interdruk, Milan, Pilot, Hamelin czy TOMA. Nie zabrakło też firmy IKS, która oferuje okładki szkolne. Jak nam zdradzili, dzięki bezpłatnym podręcznikom okładki znowu powróciły do łask i bardzo dobrze się sprzedają.
Producenci i dystrybutorzy gier i zabawek byli zadowoleni z udziału w targach. W niejednym przypadku udało się przekroczyć założone wcześniej cele finansowe. Teraz należy tylko czekać na wyniki odprzedaży, której punktem kulminacyjnym w pierwszym półroczu jest Dzień Dziecka. W tym kontekście warto zwrócić uwagę, iż gra toczy się o znacznie niższy, niż gwiazdkowy budżet przeznaczany na upominki dla dzieci. Według badań przeprowadzonych w 2016 r. na zlecenie Tesco, 41% badanych na Dzień Dziecka przeznacza 50-99 zł, zaś 28,7% – 100-199 zł. Dla porównania, jak wynika z badań sieci SMYK, w okresie gwiazdkowym prawie 50% badanych przeznacza powyżej 100 zł na upominek dla dziecka. W segmencie gier, zabawek i książek zaprezentowali się m.in. TM Toys, MGAE, EPEE, Goliath, Winnig Moves, Polesie, Engino, Stnux, Click Toys, Tactic, Hippocampus, Granna, Artyzan, Zielona Sowa, Pierot, Sun Day, Trefl, LEGO, DEEF, Marioinex, AWM, Jawa, Cobi, Lorien, Alexander, Edgard, CzuCzu, Simba, Clementoni, Meteor czy Art.&Play. W tym sezonie po raz pierwszy kontraktowała z Pandą firma Funiversity (doświadczenia dla dzieci).
Spotkanie organizowane przez hurtownie Panda to nie tylko sprawy biznesowe. To także integracja i możliwość rozmów kuluarowych. Jak każda z kolacji, tak i ta, miała swój motyw przewodni. Tym razem było to tradycyjne, polskie wesele. Toastów za zdrowie i pomyślność wznoszono wiele. Oby się ziściły.