Mondi, międzynarodowa grupa produkująca opakowania i papier, zorganizowała konferencję prasową 5 maja podczas targów Interpack 2017 w Düsseldorfie, podczas którego dyskutowano nad trendami w branży opakowań i rozwojem tej dziedziny biznesu.
Peter J Oswald 11 maja został prezesem Mondi Group. Podczas spotkania wyraził pewność co do przyszłości Mondi na rynku. Wytłumaczył, że firma Mondi jest w stanie sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów pomimo szybkich zmian zachodzących na świecie i silnej konkurencji w tym sektorze. „Mamy odpowiednią strategię, ludzi i partnerstwa, aby odnieść sukces „- powiedział. Oswald potwierdził również, że Mondi będzie nadal rozwijać inwestycje zwiększające wartość w istniejących już działaniach i oceniać dalsze ewentualne przejęcia firm uzupełniających.
Pan Oswald wyjaśnił, że postrzega przemysł opakowań jako pewnego rodzaju odpowiedź i rozwiązanie niektórych wyzwań z jakimi musi się mierzyć współcześnie świat, takimi jak odpady żywnościowe czy zmieniająca się demografia. „Pomagamy zmniejszyć ilość odpadów żywnościowych, tworząc mniejsze porcje oraz rozwiązania barierowe, które wydłużają czas przechowywania żywności. Oferujemy bardziej wygodne rozwiązania w zakresie opakowań, aby lepiej odpowiadać potrzebom naszych starzejących się społeczeństw i rosnącej liczbie gospodarstw domowych. Staramy się też zmniejszyć materiały stosowane w pakowaniu i obniżać emisje CO2” – wyjaśnia Peter Oswald.
Za przykłady podał Power (8) Box, innowacyjne ośmiokątne pudełko stworzone z konstrukcji dwóch materiałów, które mogą spakować do 20 kg towarów przy użyciu mniejszej ilości materiałów opakowaniowych. Wspomniał również o SKOG do żywności, czyli biodegradowalnej torbie wykonanej zgodnie z certyfikatem Mondri FSC® i dwustronnie powleczonej barierą Sustainex® firmy Mondi w celu utrzymania świeżości produktów żywnościowych i zapewnienia ochrony termicznej.
Drugim mówcą podczas konferencji prasowej był Georg Kasperkovitz, prezes Mondi Consumer Packaging. Omówił on najnowsze trendy w zakresie opakowań konsumenckich oraz opowiedział jak Mondi stale je rozwija, opracowując nowe, innowacyjne rozwiązania – zaspokajając nie tylko potrzeby klientów branżowych, ale również użytkowników końcowych. „Nowe style życia wprowadzają nowe nawyki w nasze codzienne życie, a firmy takie jak Mondi dostosowują się do tych trendów, oferując produkty, które są bardziej wygodne w użyciu” – stwierdził Kasperkovitz.
Kasperkovitz omówił również kwestię tego, jak ważne jest dla klientów produktów konsumenckich, aby Mondi wyróżniał swoje produkty spośród dostępnych w punktach sprzedaży. „Opakowania odgrywają kluczową rolę w podejmowaniu decyzji dotyczących zakupu przez konsumentów i lojalności wobec marki, a zatem mogą determinować sukces lub niepowodzenie produktu” – skomentował. Wspomniał o kilku rozwiązaniach z oferty firmy Mondi, które pomogły klientom osiągnąć sukces dzięki charakterystycznemu i atrakcyjnemu opakowaniu.