Tegoroczna edycja Międzynarodowych Targów Zabawek i Artykułów dla Matki
i Dziecka KIDS’ TIME wyjątkowo odbyła się w terminie wrześniowym. Zgromadziła 131 wystawców, a wśród zwiedzających znaleźli się przedstawiciele branży dziecięcej z 22 krajów.
Tradycyjnie już, targowe stoiska zapełniły się najnowszą ofertą producentów
i dystrybutorów wózków, fotelików, zabawek, odzieży, mebli, tekstyliów i akcesoriów dla matki i dziecka. Podczas tegorocznej edycji zaprezentowało się 131 firm z 6 krajów: Polski, Słowenii, Hiszpanii, Chin, Czech i Niemiec. Ekspozycja zajęła 2.824 metrów kw. KIDS’ TIME 2021 odwiedziło ponad 1600 gości z 22 krajów. Targi to także okazja do spotkań firm z przedstawicielkami blogosfery parentingowej z całej Polski. – Już wiele lat się wystawiamy na tych targach, bardzo się cieszymy, że możemy to zrobić ponownie po dość długiej przerwie – zauważyła Anna Gancarek z firmy Doctor Nap. – To jest bardzo potrzebna impreza. Dobrze, że takie targi są. – dodała.
Bogata oferta ekologicznych produktów dla matki i dziecka
Na Targach Kids’ Time mają miejsce premiery rynkowe oraz prezentowane są branżowe nowości i ciekawostki. To tutaj podpisywane są największe kontrakty
i umowy. – Są to największe targi w Polsce tego typu (…) Dlatego co roku, od wielu lat, się tutaj wystawiamy – powiedział Jakub Bochenek z firmy Tuban. Targi KIDS’ TIME to miejsce europejskich premier i debiutów branży dziecięcej. Podczas tegorocznej wystawy goście targów mieli możliwość zapoznania się w bogata ofertą produktów ekologicznych. Nie zabrakło klocków wykonanych z biomateriału Arboblend®, który w 100% jest wykonany z odnawialnych źródeł – cukier, żywica i włókna drzewne (Binabo Elastyczne Eko Klocki), układanek 3D wykonanych z kartonu pochodzącego z recyklingu i farby na bazie ryżu (Eugy Eco Układanki 3D) czy wegańskich lakierów do paznokci wykonanych na bazie wody (Tibu Kids). Nie zabrakło eko produktów do pielęgnacji matki i dziecka oraz biodegradowalnych sztućców. Zachwycały drewniane tablice manipulacyjne (Woodibo) i cała gama tekstyliów wykonanych z organicznej bawełny, włókna bambusowego i muślinu. Nowością, wyróżnioną KIDS’ TIME STAR 2021, okazała się linia odzieży dla taty sygnowana hasłem „TATO, TERAZ TWOJA KOLEJ” (FUN2BEMUM). Na zwiedzających czekała także bogata oferta artykułów szkolnych, książek i gier planszowych od czołowych polskich producentów, takich jak Rebel, CzuCzu, Granna czy Kapitan Nauka. Nie zabrakło wózków (w tym biegowych), najnowszej generacji fotelików, hulajnóg i nosideł.
Merytorycznie o branży dziecięcej
Podobnie jak w latach ubiegłych, w trakcie targów KIDS’ TIME miały miejsce prelekcje prowadzone przez specjalistów z sektora branży dziecięcej i marketingu. Pierwszego dnia targów odbyły się panele zatytułowane: „Badanie bezpieczeństwa artykułów dla dzieci – formalność czy realna potrzeba?”, org. przez Instytut Techniki Górniczej KOMAG, „Branża artykułów dziecięcych a sprzedaż w Google” org. przez Agencję Marketingu E-commerce oraz Certyfikowanego Partnera Google Exelmedia. Drugi dzień również upłynął pod znakiem bezpieczeństwa. Goście targów
z zainteresowaniem słuchali wykładów na temat: „Strategia ochrony własności intelektualnej – klucz do sukcesu w branży dziecięcej”, org. Kancelaria Żuraw-Gierszewski, „Dlaczego warto badać i certyfikować wózki dziecięce?” org. Zakłady Badań i Atestacji „ZETOM”, „Mam pomysł na własną markę. I co dalej? – jak wystartować na rynku z własnym brandem, jak go wypromować”, org. firma UL&KA oraz „RMDR najlepszy raport o rynku zabawek w Polsce!” org. Firma badawcza RMD Research.
Nagroda KIDS’ TIME STAR 2021 na targach dziecięcych
Jak co roku wystawcy zgłaszali swoje produkty do nagrody w Konkursie KIDS’ TIME STAR. Jest to prestiżowe wyróżnienie dla najbardziej innowacyjnych i nowoczesnych produktów prezentowanych w czasie targów. W opinii nagrodzonych, jak i branżowych ekspertów jest to cenne narzędzie marketingowe, które wpływa na rozpoznawalność produktu oraz zdecydowanie ułatwia dotarcie do różnych grup klientów, konsumentów i opiniotwórców. Wśród wyróżnionych nagrodą znalazły się: Binabo Elastyczne Eko Klocki marki TicToys, ToddleRoad Viaduct set marki Toddleroad, mata edukacyjna
z pałąkami – Skarby Oceanu marki Tiny Love, mata kauczukowa African Life Big marki Gugu the Hero, Wózek Spacerowy autofold™ marki Larktale, wózek biegowy TFK Sport marki Trends For Kids, całoroczny 3-częściowy śpiworek do wózka i fotelika marki Rollersy, albumy Baby Stories, TULIPONCZO® marki Patulove oraz linia BAMBOOline by Texpol. Nagrodai KIDS’ TIME STAR 2021 zostały uhonorowane: gra planszowa „Opowiadanki” marki Rebel, Bąbelki Cyferki Dimpl Digits marki Fat Brain Toy Co., fotelik samochodowy BeSafe iZi Modular A X1 i-Size marki BeSafe, kosz na zużyte pieluchy marki Magic oraz linia odzieży dla taty sygnowana hasłem „TATO, TERAZ TWOJA KOLEJ” marki FUN2BEMUM.
Podczas gali przyznano również wyróżnienia i nagrody TOP DESIGN. W tym roku po raz pierwszy podczas targów KIDS’ TIME wręczona została nagroda w nowej formule. Wyróżnienie trafiło do marek: BERA BABY / BERA 2000, MAKASZKI, SLEEPEE, MAYLILY/PISZU, MIŚ GUSTAW, Deer Bear/ STEEPS. Nagrody TOP DESIGN odebrali przedstawiciele firm FreeON i LULLALOVE.
Podczas uroczystej gali świętowaliśmy także Jubileusze firm. 25 urodziny obchodziło Wydawnictwo EDGARD, a także Magazyn „Świat Zabawek. Od 30 lat możemy cieszyć się produktami firmy MARKO.
Mocne wsparcie liderów branży dziecięcej
Partnerem Strategicznym jest firma MARKO. Głównym Partnerem medialnym targów od lat jest BRANŻA DZIECIĘCA. Kids’ Time merytorycznie wspiera Partner wydarzenia – Izba Przedsiębiorców Branży Biurowo-Szkolnej oraz Polskie Stowarzyszenie Branży Zabawek i Artykułów Dziecięcych. KIDS’TIME jako jedyny w tej branży w Polsce posiada prestiżowe wyróżnienie certyfikatu UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego.
KIDS’ TIME 2022 – zgłoś swój udział już dziś! Już teraz zachęcamy do zgłoszeń na kolejną edycję targów. Tradycyjnie już, XIII KIDS’ TIME odbędzie w lutowym terminie Zachęcamy do skorzystania z portalu wystawcy i zgłoszenia swojego udziału online.