Polski rynek materiałów eksploatacyjnych się kurczy – taki wniosek płynie z analizy danych zebranych przez międzynarodową firmę analityczną IDC. W 2015 r. rynek druku zanotował spadek zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym. Zgodnie z tendencją panującą w latach poprzednich, spadek na rynku atramentów był większy, niż ten zanotowany na rynku tonerów. Paradoksalnie jednak, najwięksi gracze z branży z roku na rok mają się coraz lepiej.
Rok 2015 zakończył się spadkiem zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym rynku druku w Polsce. Biorąc pod uwagę cały rynek, spadki te wyniosły 3,8% w przypadku ilości oraz 9,5% w przypadku wartości. Jeśli z analizy wyłączyć oryginalne materiały eksploatacyjne, to okaże się, że spadki w alternatywie były jeszcze większe i wyniosły odpowiednio 7,6% oraz 17,6%.
– Główną przyczyną słabszej niż przed rokiem sprzedaży była mniejsza sprzedaż i spadek cen produktów kompatybilnych. – powiedział Przemysław Kowalski, Program Manager IDC. – Producenci OEM w ostatnich latach zintensyfikowali działania związane z ochroną praw patentowych. Nie bez znaczenia pozostaje również wprowadzenie na rynek nowych technologii atramentowych, a konkretnie systemów stałego zasilania tuszem, tzw. CISS. –
Są jednak tacy gracze, którzy rosną, podczas gdy cały rynek notuje spadki. ActiveJet i Actis, marki własne ACTION S.A., w 2015 r. zanotowały wzrost, zajmując aż 33,2% całego rynku, co oznacza 1,6% wzrostu rok do roku. ActiveJet i Actis pozostają więc liderami, i to zarówno w segmencie tuszów, jak i tonerów.
– To, że rynek materiałów eksploatacyjnych się kurczy, to nic innego, jak ogólnoświatowy trend odejścia od druku. Jest to rzeczywistość, z którą zmierzają się wszystkie firmy działające w tej branży. Część z nich wybiera drogę „na skróty”, czyli stawia na wypracowanie szybkiego zysku kosztem jakości oferowanych produktów. Natomiast ActiveJet zapewnia nie tylko jakość, ale również rozpoznawalność marki, którą zdobywamy poprzez innowacyjne działania marketingowe. Jednocześnie dbamy o sukcesywne rozszerzanie portfolio produktowego oraz jego szeroką dostępność. Kluczowe dla naszych wyników jest także to, że za markami ActiveJet i Actis stoi uznany dystrybutor IT, RTV/AGD. Zasoby firmowe Action oraz logistyka na najwyższym światowym poziomie sprawiają, że pozostajemy na czele peletonu i osiągamy lepsze wyniki niż konkurenci. – komentuje Rafał Ornowski, Pełnomocnik Zarządu ACTION S.A. ds. marki ActiveJet.
***
Marka ActiveJet należy do notowanej od 2006 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółki ACTION SA – jednego z największych dystrybutorów sprzętu komputerowego w Polsce, obecnego na rynku od ponad 20 lat. Z raportu przygotowanego przez PART IT Reseller ActiveJet to najpopularniejsza marka alternatywnych atramentów i tonerów w Polsce (wyniki badań przeprowadzonych w latach 2012-2013). Swoją renomę zdobyła właśnie głównie dzięki znakomitej, jakości tuszy i tonerów oraz pozostałym materiałom eksploatacyjnym i biurowym, jakie wprowadziła na polskim rynku. Produkty ActiveJet zwyciężyły w wielu testach jakości przeprowadzanych przez niezależne laboratoria oraz uzyskały liczne certyfikaty, m.in. GRCI, IPL RIT (Imaging Products Laboratory). Materiały alternatywne do urządzeń drukujących marki ActiveJet posiadają certyfikaty jakości ISO 9001:2008 i ISO 14001:2004 wydane przez BSI Group Polska oraz certyfikat zgodności M+T wydany przez TÜV Rheinland Polska. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku gama produktowa uległa rozszerzeniu na nowe grupy ActiveJet Energy i Akcesoria. ActiveJet Energy ma w swojej ofercie zarówno świetlówki energooszczędne, jak i LEDowe – alternatywne dla tradycyjnych żarówek źródła światła. Marka ActiveJet od wielu lat intensywnie uczestniczy w promocji polskiego sportu. W latach 2012-2013 widoczna była jako główny sponsor Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa. Od 2014 r. jest sponsorem strategicznym zawodowej grupy kolarskiej VERVA Activejet Team.
Przyznane tytuły ActiveJet w prestiżowych konkursach za najwyższą światową jakość produktów:
2015 – Konsumencki Lider Jakości
2014 – Lider Dekady, Złoty AS IT, Konsumencki Lider Jakości, Laur Konsumenta
2013 – Złoty Laur Klienta, Top Marka, Złoty AS IT, Studencka Marka Roku, I miejsce w teście alternatywnych tuszów miesięcznika PC World
2012 – Konsumencki Lider Jakości, Złoty Laur Klienta, Top Marka, I miejsce w teście alternatywnych tuszów miesięcznika PC World, Srebrny Laur Klienta jako wyróżnienie dla materiałów oświetleniowych ActiveJet
2011 – Złoty Laur Klienta, Top Marka, Polska Jakość
2010 – Złoty Laur Klienta
2009 – Jakość Roku, Złoty Laur Klienta
2008 – Jakość Roku
2007 – Jakość Roku, Lider Marki
Więcej informacji na: www.activejet.pl