Brak wyników
Zobacz wszystkie
Papierniczy Świat
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Papierniczy Świat
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

BaseLinker Index: polski e-commerce w dobrej kondycji, ale w czerwcu zalicza spadek. Sytuację ratują duże wzrosty sprzedaży cross-border

przez Redakcja PŚ
13 września 2023
w Aktualności, Biznes
Reading Time: 4min czytania
A A
BaseLinker Index: polski e-commerce w dobrej kondycji, ale w czerwcu zalicza spadek. Sytuację ratują duże wzrosty sprzedaży cross-border
  • BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. Jego czerwcowy odczyt wyniósł 118 punktów, notując tym samym wzrost w ujęciu rocznym (ze 108 punktów), przy równoczesnym spadku w porównaniu z majem br. (131 pkt). Wartość wyjściowa indeksu (100 pkt) bazuje na odczycie ze stycznia 2022 r., kiedy analitycy BaseLinkera rozpoczęli indeksowanie danych.
  • Sprzedaż online w czerwcu br. była wyraźnie słabsza niż w maju (spadek o 9,5 proc.). Składa się na to wynoszący 8,6 proc. spadek liczby zamówień i 1-procentowy spadek średniej wartości zamówienia (ze 195 zł na 193 zł). O ile jednak spadek ten jest widoczny w ujęciu miesięcznym, to już porównując do danych z czerwca 2022 r., widać wyraźny wzrost – aż o 10,3 proc.
  • Spadek poziomu sprzedaży względem maja był szczególnie widoczny w takich kategoriach jak „dom i ogród” oraz „artykuły dziecięce”. Najlepiej w analizowanym okresie radziła sobie kategoria „sport” – tu wartość sprzedaży utrzymywała się na podobnym poziomie, równocześnie notując niewielki wzrost liczby zamówień.
  • Wyniki polskiego e-commerce windowane są w dużej mierze przez sprzedaż zagranicę. W porównaniu do czerwca 2022 r. wartość sprzedaży cross-border wzrosła o niemal jedną czwartą (23,7 proc.), co jest wartością trzykrotnie wyższą, niż ta widoczna w danych o sprzedaży krajowej (7,9 proc.).

Analitycy platformy BaseLinker– systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, jak co miesiąc przeprowadzili odczyt BaseLinker Index – kompleksowego wskaźnika mierzącego aktualną kondycję polskiego e-handlu. W czerwcu br. wyniósł on 118 punktów, a zatem, o ile w porównaniu do danych z maja oznacza to spadek (przed miesiącem indeks wyniósł 131 punktów), to w ujęciu rok do roku wartość indeksu wzrosła (w czerwcu 2022 r. wynosiła 108 pkt). Indeks bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część polskiego e-commerce. Wartość 100 punktów – będąca punktem odniesienia dla kolejnych, comiesięcznych odczytów indeksu, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Jak handel ma reagować na zmiany? Kluczem jest dostęp do danych i automatyzacja

Jak handel ma reagować na zmiany? Kluczem jest dostęp do danych i automatyzacja

22 września 2023
TaniaKsiazka.pl zrealizowała już prawie 10 milionów zamówień

TaniaKsiazka.pl zrealizowała już prawie 10 milionów zamówień

21 września 2023

Sprzedaż e-commerce w czerwcu była wyraźnie słabsza niż w maju. W ciągu miesiąca spadła ona o 9,5 proc. (przed rokiem w tym samym okresie spadek ten był niższy i wyniósł 8,4 proc.). Spadek ten dotyczy zarówno liczby zrealizowanych przez e-sklepy zamówień (o 8,6 proc.), jak i średniej wartości koszyka (o 1 proc. w dół – ze 195 zł w maju, do 193 zł w czerwcu). – Kolejny odczyt naszego indeksu potwierdza pewne stałe prawidłowości widoczne w e-handlu. Wysoka sprzedaż notowana w maju, w czerwcu odnotowuje spadek. Spadek ten jest tym razem nawet większy, niż ten obserwowany w ubiegłym roku, jednak warto zauważyć, że mamy obecnie do czynienia ze znacznie wyższą bazą. W ogólnym ujęciu poziom sprzedaży i wartość zakupów w polskim e-commerce jest wyraźnie wyższa niż przed rokiem – mówi Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker.

– Słabsze wyniki rynku w czerwcu paradoksalnie nie powinny martwić, ponieważ od kilku lat w tym miesiącu zauważamy spadki poziomu sprzedaży. Jest to efekt peaku sprzedażowego w maju, który ma związek m.in. z okresem komunijnym i Dniem Dziecka, ale też wydatkami wiosennymi na wyposażenie domu i ogrodu. Z tego względu czerwiec na pierwszy rzut oka może wydawać się słabszy, ale porównując wyniki rok do roku widzimy, że branża e-commerce nadal notuje wzrost, bo też konsumenci chcą kupować jeszcze szybciej, wygodniej i taniej. A to tworzy przestrzeń do wzrostu dla np. marketplace’ów. Stąd przykładowo na ERLI liczba transakcji w czerwcu wzrosła o niemal 155 proc. r/r. – mówi Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI.pl – Ważne moim zdaniem będą kolejne miesiące, ponieważ zauważamy coraz więcej pozytywnych sygnałów rynkowych – ze wstępnych szacunków GUS-u poziom inflacji w czerwcu spada, co wpływa na polepszenie nastrojów konsumentów. To zaś oznaczać może jeszcze wyższe wydatki na zakupy online w drugiej połowie 2023 roku.

„Sport” napędza „dom i ogród” dołuje

Szczegółowe analizy pokazują, że w stosunku do maja najlepiej radziła sobie kategoria „sport”, której sprzedaż w czerwcu była na podobnym poziomie co przed miesiącem, równocześnie notując niewielki wzrost liczby zamówień. Wynik tej kategorii można wyjaśnić charakterystyką miesiąca, czyli przygotowaniami do wakacyjnego wypoczynku. Z kolei zdecydowanie gorsze wyniki notują takie kategorie produktów jak „dom i ogród” oraz „artykuły dziecięce”.  – Jest to naturalny, widoczny każdego roku spadek wynikający z faktu, że te akurat kategorie produktów w maju radzą sobie wyjątkowo dobrze. W czerwcu sprzedaż wraca do standardowego poziomu, a zatem mamy do czynienia z wyraźnym efektem wysokiej bazy z poprzedniego miesiąca – tłumaczy Łukasz Juśkiewicz.

Sprzedaż online od czerwca 2022 r. notuje wzrost aż o 10,3 proc. Składa się na to wzrost liczby zamówień (5,3 proc.) oraz zwiększona wartość zamówienia (4,7 proc.). Oznacza to zatem, że nawet lekkie wahania pomiędzy poszczególnymi miesiącami nie zaburzają generalnej tendencji, jaką jest coraz lepsza kondycja polskiego e-commerce. Swój istotny udział w tym korzystnym trendzie ma sprzedaż cross-border. Polskie e-sklepy sprzedały za granicę aż o 23,7 proc. więcej niż przed rokiem. Jest to dokładnie trzykrotnie więcej, niż w przypadku sprzedaży krajowej, gdzie również widoczny jest wzrost, ale już tylko o 7,9 proc.

PowiązaneWpisy

Jak handel ma reagować na zmiany? Kluczem jest dostęp do danych i automatyzacja
Biznes

Jak handel ma reagować na zmiany? Kluczem jest dostęp do danych i automatyzacja

22 września 2023
TaniaKsiazka.pl zrealizowała już prawie 10 milionów zamówień
Aktualności

TaniaKsiazka.pl zrealizowała już prawie 10 milionów zamówień

21 września 2023
Pokémony w Centrum Handlowym Reduta!Weź udział w wydarzeniu pełnym atrakcji i złap je wszystkie!
Aktualności

Pokémony w Centrum Handlowym Reduta!
Weź udział w wydarzeniu pełnym atrakcji i złap je wszystkie!

20 września 2023
Aktorzy strajkują, Warner Bros. przesuwa datę premier Diuna 2, Gozilla i Władcy Pierścienia
Aktualności

Aktorzy strajkują, Warner Bros. przesuwa datę premier Diuna 2, Gozilla i Władcy Pierścienia

20 września 2023
Kup komputer do pracy z bonem na laptopa dla nauczyciela
Aktualności

Kup komputer do pracy z bonem na laptopa dla nauczyciela

20 września 2023
Jesienne Targi Ateneum 2023
Aktualności

Jesienne Targi Ateneum 2023

19 września 2023
Następny
Artykuły szkolne i biurowe 40% taniej w ALDI

Artykuły szkolne i biurowe 40% taniej w ALDI

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (385)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (495)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (44)
  • Wydarzenia (98)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Jak handel ma reagować na zmiany? Kluczem jest dostęp do danych i automatyzacja
Biznes

Jak handel ma reagować na zmiany? Kluczem jest dostęp do danych i automatyzacja

22 września 2023
TaniaKsiazka.pl zrealizowała już prawie 10 milionów zamówień
Aktualności

TaniaKsiazka.pl zrealizowała już prawie 10 milionów zamówień

21 września 2023
Pokémony w Centrum Handlowym Reduta!Weź udział w wydarzeniu pełnym atrakcji i złap je wszystkie!
Aktualności

Pokémony w Centrum Handlowym Reduta!
Weź udział w wydarzeniu pełnym atrakcji i złap je wszystkie!

20 września 2023
Aktorzy strajkują, Warner Bros. przesuwa datę premier Diuna 2, Gozilla i Władcy Pierścienia
Aktualności

Aktorzy strajkują, Warner Bros. przesuwa datę premier Diuna 2, Gozilla i Władcy Pierścienia

20 września 2023

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie – Papierniczy Świat 9/2022
W numerze

Nowe wydanie – Papierniczy Świat 9/2022

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIPapiernik by Empik w Galerii ZASPA 3Nauczanie bez podręczników 5Nowy dyrektor produkcji OZGraf 5Dino wciąż rośnie 5Dynamiczny rozwój ...

17 września 2023
Nowe wydanie – Papierniczy Świat 7-8/2023
W numerze

Nowe wydanie – Papierniczy Świat 7-8/2023

Spis treści: AKTUALNOŚCIZaproszenie do udziału w XXII edycji konkursu „Świat Przyjazny Dziecku” 7SES Creative: Rodzinna firma tworząca ekologiczne zabawki w ...

6 września 2023
Nowe wydanie – Papierniczy Świat 12/2022
W numerze

Nowe wydanie – Papierniczy Świat 12/2022

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIBazarnik obchodzi setne urodziny 6Dzień Pióra Wiecznego 7Epson zakończy sprzedaż drukarek laserowych do 2026 roku 26M&G zaprzecza wstrzymaniu ...

31 grudnia 2022
Papierniczy Świat 9/2022
W numerze

Papierniczy Świat 9/2022

SPIS TREŚCI: ART. SZKOLNE, KREATYWNE, UPOMINKIASORTYMENTWyprawka szkolna 4Uporządkuj swoje myśli… na mapie 8Firma William Penn z Indii przejmuje kultową amerykańską ...

17 września 2022
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 papierniczyswiat.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@papierniczyswiat.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .