Komputer to podstawa funkcjonowania dzisiejszego świata. Na nim pracujemy, uczymy się, z nim często też odpoczywamy. Jest towarzyszem naszego życia. Na rynku pojawia się coraz więcej produktów służących do uzupełniania, usprawniania oraz uatrakcyjniania pracy z komputerem. To co je charakteryzuje to często niestandardowy design i zastosowanie. Badania pokazują, że Polacy lubią gadżety. GfK Polonia wraz Clue PR w swoim raporcie z badania „Pokolenie Henry” wyróżniła i przebadała grupę konsumencką tzw. Henryków. Są to młodzi, zwykle dobrze wykształceni ludzie, niezależni finansowo, rządni adrenaliny, nastawieni na wygodne życie i… fascynujący się właśnie nowymi technologiami. Na Zachodzie mówiło się o nich już od dawna, w 2017 roku GFK Polonia pokusiło się o wzięcie ich pod lupę również w Polsce.
Technologie i gadżety to coś, za czym „Henrykowie” zdecydowanie przepadają. Nieco ponad połowa badanych lubi gadżety technologiczne, a aż 66% stwierdziło, że ułatwiają one życie. Z kolei 39% z nich uznało, że świadczą one o wiedzy i otwartym umyśle. Obrazuje to jak ważne w sposobie postrzegania siebie i innych są dla Henryków gadżety. Dzięki nim mogą poczuć się bardziej niezależni oraz wyrażać siebie. Co ciekawe, zaledwie ¼ badanych stwierdziła, że korzystanie z nowoczesnych technologii świadczy o chęci zabłyśnięcia, a jedynie 13% uważa je za kosztowną fanaberię. – Henrykowie to grupa o otwartych umysłach, do której można docierać obietnicą doznań, realizowanych czy to przez nowe doświadczenia niematerialne czy też namacalne dobra, raczej z półki bardziej prestiżowych. Wydaje się, że to grupa z potencjałem, podatna na obietnice marketingowe, ale też o wyrobionej opinii i silnych przekonaniach, nie naiwna. Gdy trafi się do niej z wiarygodnym produktem, jest szansa na zdobycie lojalnego konsumenta – powiedziała w podsumowaniu badania Marta Bierca, Team Manager w GfK Polonia, współautorka badania.