Brak wyników
Zobacz wszystkie
Papierniczy Świat
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Papierniczy Świat
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Handlowcy przygotowują się do inwestycji w technologie

przez Redakcja PŚ
25 października 2023
w Biznes
Reading Time: 3min czytania
A A
Handlowcy przygotowują się do inwestycji w technologie

Sprzedawcy detaliczni przygotowują się do prawdziwej technologicznej rewolucji. Jak wskazują autorzy raportu Honeywell, w większości ankietowanych firm detalicznych planuje się w przyszłym roku inwestycje w sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe lub wizję komputerową. Dotyczy to 60 proc. badanych firm.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Grudniowe Niedziele Handlowe: Zmiany w Ustawie o Zakazie Handlu

Grudniowe Niedziele Handlowe: Zmiany w Ustawie o Zakazie Handlu

30 listopada 2023
Od 17 listopada 2023 wchodzą w życie nowe regulacje BHP przy pracy z monitorami: Co muszą wiedzieć pracodawcy i pracownicy

Od 17 listopada 2023 wchodzą w życie nowe regulacje BHP przy pracy z monitorami: Co muszą wiedzieć pracodawcy i pracownicy

18 listopada 2023

Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i wizja komputerowa to trzy technologie, które podbijają handel. Globalny raport wykazał, że 38 proc. detalistów używa ich w różnych zastosowaniach. 35 proc. deklaruje, że korzysta z nich na większą skalę, 24 proc. jest w trakcie testowania konkretnych rozwiązań lub przygotowuje się do wdrożenia, a zaledwie 3 proc. nie korzysta z żadnej. Niemal co druga pytana firma (48 proc.) traktuje technologie jako priorytetowe dla funkcjonowania organizacji.

Lepsza obsługa, większa produktywność i efektywność

Przedstawiciele branży zapytani o to, co chcą osiągnąć dzięki inwestycjom w technologie, wymieniają: poprawę jakości obsługi klienta (59 proc.), zwiększenie produktywności (49 proc.) oraz efektywność kosztową (44 proc.). – Wspomniane technologie mają dziś ogromne znaczenie w sektorze handlowym. Umożliwiają np. dotarcie do klienta z personalizowaną ofertą i przedstawienie mu dokładnie tego, czego potrzebuje, bez marnowania zasobów na inne, nieskuteczne działania. Pozostałe wymierne korzyści to optymalizacja operacji, zwiększenie wydajności, lepsze zarządzanie zapasami i zamówieniami – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology, firmy specjalizującej się w systemach IT dla sektora handlowego. Ekspert dodaje: – Co istotne, technologie w handlu pozytywnie oceniają również klienci, którzy dzięki nim otrzymują lepszą ofertę, robią zakupy szybciej i sprawniej, mogą korzystać z ofert dostosowanych do ich preferencji i po prostu mają lepsze doświadczenia zakupowe.

Wg Honeywell, większość detalistów używa technologii do tworzenia narzędzi do zwiększania efektywności pracy (93 proc.), nie wiąże się to jednak z zastępowaniem pracowników i redukcjami załogi. Nowe technologie i analityka predykcyjna mają umożliwić lepsze planowanie zadań, a w efekcie poprawić satysfakcję z pracy i umożliwić skupienie się pracowników na bardziej zaawansowanych czynnościach. Główne przeszkody przedsiębiorstw na drodze wdrażania zaawansowanych technologii to ograniczone budżety (wskazuje na nie 39 proc. ankietowanych), trudności w uzasadnieniu wartości biznesowej takiej inwestycji (29 proc.) oraz brak specjalistycznych kompetencji wewnątrz firmy (21 proc.).

Branża spożywcza idzie w IT

Trend większego zaangażowania technologii potwierdzają również badania dotyczące trendów technologicznych w branży spożywczej. Z raportu Progressive Grocer wynika, że ponad połowa (57 proc.) sklepów z tego sektora w ciągu 12-18 miesięcy planuje wzrost wydatków na technologie. Nastroje w branży są pozytywne, bo 65 proc. ankietowanych deklaruje dobre przygotowanie do funkcjonowania w cyfrowej przyszłości.

Klient, nasz pan

Co ciekawe, również klienci oczekują więcej technologii w handlu. Według Progressive Grocer, 3 na 4 (75 proc.) kupujących jest otwartych na wypróbowanie technologii, które ułatwią im zakupy w sklepie. Niewiele mniej, bo 73 proc. deklaruje, że przywiązuje dużą wagę do poziomu doświadczenia zakupowego. Połowa ankietowanych deklaruje, że największe problemy, jakie zauważają podczas zakupów, to brak zapasów towaru oraz ograniczona różnorodność.

Kupujący z niecierpliwością oczekują nowych rozwiązań. 18 proc. badanych  jako rozwiązanie, które chcieliby przetestować, wskazało inteligentne wózki, które oprócz skompletowania zakupów zastępują kasę samoobsługową. – To badanie pokazuje, że sklepy spożywcze trafnie wybierają technologie, które ułatwiają zakupy klientom. Jednak w miarę jedzenia apetyt rośnie i oczekiwania konsumentów po prostu stają się coraz większe – tłumaczy Adam Sienkiewicz. – Przedstawiciele handlu detalicznego zdają sobie sprawę, że technologie mogą przynieść ich działalności i konsumentom jeszcze więcej korzyści, m.in. w obszarze zarządzania zapasami oraz automatyzacji zamówień. Zastosowanie sztucznych algorytmów na przykład może pomóc w jeszcze lepszym trafianiu do klientów z ofertą a rozpoznawanie obrazu w kontrolowaniu merchandisingu i automatyzacji zamówień. Jest to szczególnie ważne w warunkach dużej konkurencji – podsumowuje.

PowiązaneWpisy

Grudniowe Niedziele Handlowe: Zmiany w Ustawie o Zakazie Handlu
Biznes

Grudniowe Niedziele Handlowe: Zmiany w Ustawie o Zakazie Handlu

30 listopada 2023
Od 17 listopada 2023 wchodzą w życie nowe regulacje BHP przy pracy z monitorami: Co muszą wiedzieć pracodawcy i pracownicy
Biznes

Od 17 listopada 2023 wchodzą w życie nowe regulacje BHP przy pracy z monitorami: Co muszą wiedzieć pracodawcy i pracownicy

18 listopada 2023
Zabezpiecz swój PESEL przed oszustami: Zastrzeż swój numer PESEL już działa!
Biznes

Zabezpiecz swój PESEL przed oszustami: Zastrzeż swój numer PESEL już działa!

17 listopada 2023
Jaki jest wpływ auta służbowego na wizerunek firmy?
Biznes

Jaki jest wpływ auta służbowego na wizerunek firmy?

30 października 2023
Transformacja cyfrowa i digitalizacja w sektorze faktoringowym
Biznes

Transformacja cyfrowa i digitalizacja w sektorze faktoringowym

24 października 2023
Kraków zwiększa zasoby biurowe najszybciej w regionach
Biznes

Kraków zwiększa zasoby biurowe najszybciej w regionach

23 października 2023
Następny
Prawo.pl: skarbówka pozwala skorzystać z ulgi rehabilitacyjnej na zakup laptopa i smartfona 

Prawo.pl: skarbówka pozwala skorzystać z ulgi rehabilitacyjnej na zakup laptopa i smartfona 

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (404)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (516)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (638)
    • back2school (56)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (92)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (44)
  • Wydarzenia (98)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Grudniowe Niedziele Handlowe: Zmiany w Ustawie o Zakazie Handlu
Biznes

Grudniowe Niedziele Handlowe: Zmiany w Ustawie o Zakazie Handlu

30 listopada 2023
Od 17 listopada 2023 wchodzą w życie nowe regulacje BHP przy pracy z monitorami: Co muszą wiedzieć pracodawcy i pracownicy
Biznes

Od 17 listopada 2023 wchodzą w życie nowe regulacje BHP przy pracy z monitorami: Co muszą wiedzieć pracodawcy i pracownicy

18 listopada 2023
Zabezpiecz swój PESEL przed oszustami: Zastrzeż swój numer PESEL już działa!
Biznes

Zabezpiecz swój PESEL przed oszustami: Zastrzeż swój numer PESEL już działa!

17 listopada 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku
Aktualności

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Nowe wydanie – Papierniczy Świat 9/2022
W numerze

Nowe wydanie – Papierniczy Świat 9/2022

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIPapiernik by Empik w Galerii ZASPA 3Nauczanie bez podręczników 5Nowy dyrektor produkcji OZGraf 5Dino wciąż rośnie 5Dynamiczny rozwój ...

17 września 2023
Nowe wydanie – Papierniczy Świat 7-8/2023
W numerze

Nowe wydanie – Papierniczy Świat 7-8/2023

Spis treści: AKTUALNOŚCIZaproszenie do udziału w XXII edycji konkursu „Świat Przyjazny Dziecku” 7SES Creative: Rodzinna firma tworząca ekologiczne zabawki w ...

6 września 2023
Nowe wydanie – Papierniczy Świat 12/2022
W numerze

Nowe wydanie – Papierniczy Świat 12/2022

SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCIBazarnik obchodzi setne urodziny 6Dzień Pióra Wiecznego 7Epson zakończy sprzedaż drukarek laserowych do 2026 roku 26M&G zaprzecza wstrzymaniu ...

31 grudnia 2022
Papierniczy Świat 9/2022
W numerze

Papierniczy Świat 9/2022

SPIS TREŚCI: ART. SZKOLNE, KREATYWNE, UPOMINKIASORTYMENTWyprawka szkolna 4Uporządkuj swoje myśli… na mapie 8Firma William Penn z Indii przejmuje kultową amerykańską ...

17 września 2022
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 papierniczyswiat.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@papierniczyswiat.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .