Brak wyników
Zobacz wszystkie
Papierniczy Świat
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Papierniczy Świat
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Biznes

Mniejsze obiekty handlowe bardziej odporne na skutki pandemii

przez Redakcja PŚ
2 lutego 2021
w Biznes
Reading Time: 2min czytania
A A
Mniejsze obiekty handlowe bardziej odporne na skutki pandemii

Małe i średnie obiekty handlowe mają wyższą odporność na skutki pandemii w porównaniu do obiektów o dużej i bardzo dużej skali. Spadki odwiedzalności i obrotów były tu zdecydowanie mniejsze, a możliwość odrabiania strat następowała szybciej niż w przypadku większych obiektów.

CZYTAJ RÓWNIEŻ

800 tys. zł na udział w międzynarodowych targach

800 tys. zł na udział w międzynarodowych targach

14 kwietnia 2021
THE CORE by Bene – jak pandemia zmienia przestrzenie biurowe

THE CORE by Bene – jak pandemia zmienia przestrzenie biurowe

10 kwietnia 2021

W miesiącach maj-październik 2020 r., czyli w okresie, kiedy nie było ograniczeń w funkcjonowaniu centrów handlowych, obroty wśród wszystkich kategorii najemców były średnio o prawie 5% wyższe w centrach małych i średnich (poniżej 40 000 mkw.), niż w centrach dużych i bardzo dużych (powyżej 40 000 mkw.).

Co prawda nie jest to ogólny trend, jednak są marki, które odnotowują wzrosty obrotów lub jedynie niewielkie spadki. Z pewnością tę nierówną walkę wygrywają sieci fast foodowe oraz ogólnie ujęty „sektor prezentowy”. Pod znakiem zapytania stoi los najemców z sektora gastronomicznego, którzy nie mają możliwości realizowania zamówień na wynos bądź ich realizacja jest biznesowo nieuzasadniona – mówi Paulina Bauer, Associate w dziale Asset Services Cushman & Wakefield.

Biorąc pod uwagę format obiektów handlowych, najemcy wykazują obecnie większe zainteresowanie ekspansją w parkach handlowych, co może przełożyć się na niższy poziom pustostanów w tego typu obiektach.  

Parki handlowe umożliwiając szybkie i wygodne zakupy doskonale wpisują się w aktualne potrzeby klientów. Format ten już od kilku lat dynamicznie się w Polsce rozwija, a obecnie, w okresie pandemii dodatkowo szczególnie zyskał na atrakcyjności. Ograniczona do minimum powierzchnia wspólna, wygodny parking i oddzielne wejścia do każdego lokalu są nie tylko bardzo atrakcyjne dla klientów, ale również znacząco zwiększają poziom bezpieczeństwa epidemicznego – mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director w dziale Consulting & Research Cushman & Wakefield.

Ponad 30% budowanej obecnie powierzchni handlowej to parki handlowe o powierzchni od 5 000 mkw. do 10 000 mkw.

Około 380 000 m kw. powierzchni handlowej jest obecnie w trakcie budowy z terminem otwarcia zaplanowanym na 2021 r. Znaczną część, ponad 30%, stanowią niewielkie parki handlowe o powierzchni nieprzekraczającej 10 000 mkw.

Parki handlowe to format, który w ostatnich latach zyskał na popularności. W dobie pandemii są one częściej wybierane ze względu na ograniczone powierzchnie wspólne oraz niezależny dostęp do poszczególnych sklepów, co sprawia, że zakupy są postrzegane, jako wygodne, szybkie i bezpieczne. Zarządzając na przestrzeni ostatnich lat obiektami komercyjnym, w tym pięcioma parkami handlowymi, wnikliwie analizowałam wpływ pandemii na ich wyniki i śmiało mogę stwierdzić, że to parki wychodzą z pandemii obronną ręką – podsumowuje Paulina Bauer, Associate w dziale Asset Services Cushman & Wakefield.

Tagi: bezpieczeństwogaleria handlowamałgorzata dziubińskaNajemcapandemiapaulina bauerpowierzchniasklepZakupy

PowiązaneWpisy

800 tys. zł na udział w międzynarodowych targach
Biznes

800 tys. zł na udział w międzynarodowych targach

14 kwietnia 2021
THE CORE by Bene – jak pandemia zmienia przestrzenie biurowe
Biznes

THE CORE by Bene – jak pandemia zmienia przestrzenie biurowe

10 kwietnia 2021
Bank BNP Paribas kredytodawcą w transakcji finansowania dla Arctic Paper
Biznes

Bank BNP Paribas kredytodawcą w transakcji finansowania dla Arctic Paper

9 kwietnia 2021
Poprawa nastrojów konsumentów w marcu
Biznes

Poprawa nastrojów konsumentów w marcu

8 kwietnia 2021
Nastroje w handlu nieco gorsze niż przed miesiącem. Wskaźnik koniunktury wśród tradycyjnych detalistów spadł w marcu o 3,1 pkt.
Biznes

Nastroje w handlu nieco gorsze niż przed miesiącem. Wskaźnik koniunktury wśród tradycyjnych detalistów spadł w marcu o 3,1 pkt.

6 kwietnia 2021
Polacy ostrzegają banki: Nie będziemy za wszelką cenę trzymać u was swoich oszczędności
Biznes

Polacy ostrzegają banki: Nie będziemy za wszelką cenę trzymać u was swoich oszczędności

6 kwietnia 2021
Następny
1 lutego ruszył nabór wniosków na nowy okres świadczeniowy w ramach programu „Rodzina 500+”

1 lutego ruszył nabór wniosków na nowy okres świadczeniowy w ramach programu „Rodzina 500+”

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (275)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (308)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (622)
    • back2school (55)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (91)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (31)
  • Wydarzenia (95)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Kształt z papier mache BIG HEART
Produkty

Kształt z papier mache BIG HEART

16 kwietnia 2021
Torby zakupowe Primark z możliwością ponownego wykorzystania
Aktualności

Torby zakupowe Primark z możliwością ponownego wykorzystania

15 kwietnia 2021
800 tys. zł na udział w międzynarodowych targach
Biznes

800 tys. zł na udział w międzynarodowych targach

14 kwietnia 2021
Światowy Dzień Konsumenta – Polacy polubili „less waste”. Ponad 60 proc. Polaków oddaje lub sprzedaje rzeczy, których nie używa
Aktualności

Światowy Dzień Konsumenta – Polacy polubili „less waste”. Ponad 60 proc. Polaków oddaje lub sprzedaje rzeczy, których nie używa

14 kwietnia 2021

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Papierniczy Świat 1-2/2021
W numerze

Papierniczy Świat 1-2/2021

Spis treści AKTUALNOŚCI HP nową marką w PBS   4Paperworld w 2022         7Papierowa  butelka  staje się rzeczywistością      27 ASORTYMENT Zaprojektuj witrynę ...

23 marca 2021
Papierniczy Świat 12/2020
W numerze

Papierniczy Świat 12/2020

AKTUALNOŚCI Rema Days Nowy termin KIDS’ TIME ASORTYMENT Po pierwsze DESIGN Forever – permanentne i trwałe Ponad 50% Polaków uważa, ...

12 stycznia 2021
Papierniczy Świat 4/2020
W numerze

Papierniczy Świat 4/2020

AKTUALNOŚCI Biurfol pomaga 3KW trade Sp. z o.o. przekazuje szpitalom dziecięcym 8 000maseczek jako wsparcie w walce z koronawirusem SARS-Cov-2 ...

25 maja 2020
Papierniczy Świat 3/2020
W numerze

Papierniczy Świat 3/2020

AKTUALNOŚCI Aktualizacja rozporządzenia dotyczącego handlu w galeriach handlowych            3 Główne obawy Polaków              4 Zalecenia dla obiektów handlowych       5 Kontraktacje CX ...

24 marca 2020
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 papierniczyswiat.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@papierniczyswiat.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .