Początek lata w Kielcach rozpoczął się pod znakiem mody. Wystawcy i zwiedzający z kraju i ze świata, mnóstwo nowości od producentów, prezentacje kolekcji topowych marek szyjących dla najmłodszych oraz ciekawe spotkania i warsztaty – tak w wielkim skrócie można opisać premierową edycję Targów Kontraktacyjnych Odzieży i Tekstyliów Dziecięcych Fashion for Kids.
Wystawa, która odbyła się od 28 do 29 czerwca w Targach Kielce zgromadziła firmy z 7 krajów świata, takich jak: Belgia, Dania, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Turcja. Dwudniowe wydarzenie dedykowane modzie dziecięcej miało miejsce w największej hali targowej – pawilonie E.
Na potrzeby nowego wydarzenia powstał profesjonalny wybieg, na którym mali modele prezentowali poszczególne kolekcje na różne sezony. Ofertę producentów i dystrybutorów obejrzało blisko pół tysiąca branżowych zwiedzających, między innymi z Niemiec, Ukrainy, Rosji, Słowacji, Rumunii, Czech, Bułgarii, Demokratycznej Republiki Konga oraz Kanady.
Modowy event w światowym stylu
Doświadczenie twórców doskonale znanych targów Kids’ Time od początku wróżyło powodzenie nowemu wydarzeniu na europejskiej mapie spotkań branży dziecięcej.
– Jesteśmy usatysfakcjonowani z udziału w Targach Kontraktacyjnych Odzieży i Tekstyliów Dziecięcych – mówi Ismail Hakki Kiraz z tureckiej firmy Kimpeks Tekstil. – Do kieleckich targów po raz pierwszy przyjechaliśmy na początku tego roku, na inne wydarzenie poświęcone zabawkom i artykułom dla dzieci. Zarówno z udziału w Fashion for Kids jak i Kids’ Time jesteśmy bardzo zadowoleni.
Uczestnicy i wystawcy podkreślali międzynarodowy wymiar targów Fashion for Kids.
– Podczas wystawy obecne były firmy z całej Europy. Obok nas były stoiska z Danii, widziałam też stoiska z Hiszpanii i Włoch – komentuje Danijela Pantic, reprezentantka MiniMignon z Francji.
Mała moda na wybiegu
Główną atrakcją wydarzenia Fashion for Kids były pokazy mody. Ponad sześćdziesięcioro dzieci w wieku od 3 do 10 lat, przez dwa dni targów, kroczyło po wybiegu i zawodowo prezentowało najnowsze trendy.
– Interesującą rzeczą podczas Fashion for Kids były pokazy mody. Mogliśmy podziwiać małe talenty, a to nie często się zdarza na tego typu wystawach. Pokazy były bardzo profesjonalnie zorganizowane. W mojej opinii były najmocniejszym punktem targów – mówi Danijela Pantic, z MiniMignon.
Firmy pochwaliły się kolekcjami na sezon jesień/zima 2018 oraz na sezon wiosna/lato 2019. Oprócz konfekcji, było obuwie i różnorakie akcesoria, m.in. parasole, ozdoby do włosów, biżuteria torebki i plecaczki.
Fashion for Kids edukacyjnie
Branża tekstyliów dziecięcych rozwija się bardzo dynamicznie, a jednym z najbardziej chłonnych krajów jest Rosja. W ramach spotkania z Eleną Pismenskają omówiono w jaki sposób wejść na rynek odzieży dziecięcej w Rosji, a także trendy marketingowe na Wschodzie. Pismenskaja podkreśliła w swojej prelekcji, że targi Fashion For Kids są doskonałą okazją do pozyskania nowych kontaktów i poszerzenia wiedzy o zagranicznych rynkach. O planowaniu zakupu towaru na potrzeby własnej działalności, opowiedziała Agnieszka Socha, specjalistka ds. zarządzania i logistyki w małych firmach handlowych. Udział w targach wzięła także Dagmara Habiera od lat realizująca projekty szkoleniowe i doradcze z zakresu Visual Merchandisingu. W ramach Fashion for Kids poprowadziła zarówno wykłady jak i warsztaty.
– Czasem warto zrezygnować z pokazania całej ekspozycji sklepu, a skupić się na najważniejszych dla naszego klienta elementach – mówiła Dagmara Habiera.
Strefa Projektantów i Influencerów
Z myślą o projektantach, designerach, stylistach i influencerach powstała specjalna strefa. Organizatorzy Targów Kontraktacyjnych Odzieży i Tekstyliów Dziecięcych stworzyli okazję do nawiązania kontaktów biznesowych pomiędzy wystawcami a projektantami i blogerami.
– Możemy wymienić się doświadczeniami, spojrzeć na modę dziecięcą świeżym okiem. Targi to doskonała okazja, by nawiązać relacje handlowe. Spotkałam się z pozytywną reakcją i nastawieniem wystawców obecnych na Fashion for Kids – podkreślała Joanna Jończyk, projektanta.
Drugiego dnia wystawy kilkanaście blogerek z całej Polski przyjechało do Kielc, by zobaczyć premierową edycję targów odzieży dziecięcej i nawiązać nowe współprace. W czasie spotkań z wystawcami, zapoznały się z najnowszą ofertą produktową firm branży dziecięcej oraz ich rynkowymi hitami.
– To, co my blogerzy polecamy dalej ma swój odbiór wśród mam. Dzięki naszej pracy mogą się one więcej dowiedzieć o firmach oraz nowościach dla swoich pociech – podkreślała Weronika Banaś, blogerka karmicielka.pl.
Film podsumowujący wydarzenie: https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=GeGlfLl6A24
http://www.targikielce.pl/pl/fashionforkids.htm