Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynoszą około 10,5 mln mkw. W budowie pozostaje ponad 800 tys. mkw. powierzchni handlowej, w dużej mierze w największych aglomeracjach a Polska wciąż jest atrakcyjnym kierunkiem rozwoju dla sieci handlowych, jednak rynek potrzebuje większego zróżnicowania formatów i oferty. Przedstawiciele międzynarodowych deweloperów i sieci handlowych zainteresowanych rozwojem w naszym regionie spotkają się 1-2 czerwca w Warszawie podczas III edycji Targów ReDI, organizowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych.
Deweloperzy budujący centra handlowe wciąż dostrzegają potencjał polskiego rynku planując nowe projekty lub decydując się na modernizacje już istniejących obiektów. Niemalże połowa nowej powierzchni handlowej, która trafiła na rynek w pierwszym półroczu składała się z obiektów handlowych funkcjonujących na rynkach lokalnych od kilku lat poddanych rozbudowie lub modernizacji. W budowie w Polsce pozostaje wciąż ponad 800 tys. mkw. powierzchni handlowej głównie w największych miastach z czego ponad 100 tys. mkw. stanowią rozbudowy obiektów.
W ślad za rosnącymi wymaganiami względem infrastruktury i nowoczesności centrów idą także wymagania klientów w stosunku do oferty, jej zróżnicowania oraz obecności nowych marek.
„Polska jest kluczowym rynkiem w tym regionie Europy i wiele firm planujących ekspansję w naszej części kontynentu swoje pierwsze kroki stawia właśnie nad Wisłą. Jako Polska Rada Centrów Handlowych widzimy duże zainteresowanie francuskich czy tureckich marek naszym rynkiem. Pomimo tego, że duża cześć z nich chce rozwijać się nad Wisłą poprzez franczyzę, to daje to także rodzimym przedsiębiorcom możliwość prowadzenia biznesu pod znanymi markami w centrach handlowych i na ulicach polskich miast. Z drugiej strony widzimy potrzebę aby promować polskie marki, które sygnalizują chęci ekspansji na rynkach międzynarodowych, zwłaszcza w regionie Europy Centralnej i Wschodniej do czego dobrą okazją będą czerwcowe Targi ReDI w Warszawie. Podczas przyszłorocznych targów deweloperzy będą prezentować portfolio obiektów z całego regionu Europy Centralnej w tym między innymi z Czech, Rumunii, Litwy, Słowacji czy Serbii” – powiedział Radosław Knap, Dyrektor Generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Trzecia edycja targów odbędzie się 1-2 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie. W drugiej edycji targów ReDI uczestniczyło ponad 1400 przedstawicieli najważniejszych firm z branży nieruchomości handlowych, ponad 350 przedstawicieli sieci handlowych i usługowych, ponad 50 wystawców, którzy prezentowali portfolio ponad 120 centrów handlowych z Polski oraz Europy Centralnej i Wschodniej.