Brak wyników
Zobacz wszystkie
Papierniczy Świat
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Papierniczy Świat
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Home Aktualności

Poprawa nastrojów w handlu. Wskaźnik koniunktury wśród tradycyjnych detalistów wzrósł w lutym o 13,1 pkt. Badanie danych M/platform dla segmentu handlu tradycyjnego

przez Redakcja PŚ
12 marca 2021
w Aktualności
Reading Time: 2min czytania
A A
Poprawa nastrojów w handlu. Wskaźnik koniunktury wśród tradycyjnych detalistów wzrósł w lutym o 13,1 pkt. Badanie danych M/platform dla segmentu handlu tradycyjnego

Nastroje Handlu Tradycyjnego, cykliczne badanie realizowane przez Comp Platformę Usług, operatora systemu M/platform, wykazało wyraźną poprawę nastrojów wśród właścicieli i kierowników sklepów tradycyjnych. Wskaźnik NHT za luty br. wyniósł 33,0 pkt. i był wyższy od styczniowego aż o 13,1 pkt., nadal jednak pozostając po stronie negatywnej (poniżej 50 pkt.).

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Torby zakupowe Primark z możliwością ponownego wykorzystania

Torby zakupowe Primark z możliwością ponownego wykorzystania

15 kwietnia 2021
Światowy Dzień Konsumenta – Polacy polubili „less waste”. Ponad 60 proc. Polaków oddaje lub sprzedaje rzeczy, których nie używa

Światowy Dzień Konsumenta – Polacy polubili „less waste”. Ponad 60 proc. Polaków oddaje lub sprzedaje rzeczy, których nie używa

14 kwietnia 2021

Wskaźnik NHT+1, obrazujący przewidywania na marzec br., wyniósł 51,6 pkt., co oznacza kolejny wzrost – w relacji do lutego o 15,1 pkt. W tym przypadku oceny pozytywne przeważają nad negatywnymi. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 2000 sklepów detalicznych.

W kontekście ostatnich doniesień rynkowych, aktualne badanie należy ocenić pozytywnie. Według danych GUS konsumpcja prywatna w czwartym kwartale spadła o 3,2%, a inwestycje o 10,9%, natomiast w styczniu stopa bezrobocia wzrosła do 6,6%, a sprzedaż detaliczna w cenach bieżących spadła o 6%. Pomimo tego, w lutym odnotowaliśmy kilkunastoprocentowy wzrost wskaźników NHT oraz NHT+1. Przedstawiciele handlu tradycyjnego mniej krytycznie ocenili luty i z większym optymizmem patrzą w przyszłość, co miejmy nadzieję, jest zapowiedzią lepszej koniunktury w tym sektorze – powiedział Tomasz Jasinkiewicz, wiceprezes Comp Platformy Usług.

Wzrost koniunktury w handlu w pierwszych dwóch miesiącach roku o 13,4 pkt. potwierdza badanie IRG SGH (Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej). Wynika z niego również, że przewidywania firm handlowych na pierwsze półrocze 2021 roku są optymistyczne. Trend wzrostowy jest także widoczny w opublikowanym przez Główny Urząd Statystyczny ogólnym klimacie koniunktury w handlu detalicznym, który w lutym był o 3,9% wyższy niż w styczniu.

—

Metodologia NHT: Wskaźniki mogą przyjmować wartość od 0 do 100. Wynik powyżej 50 świadczy o nastrojach optymistycznych, a poniżej o przewadze opinii negatywnych. Oba wskaźniki będą publikowane na początku każdego miesiąca.

Tagi: sprzedaż detalicznatomasz jasinkiewicz

PowiązaneWpisy

Torby zakupowe Primark z możliwością ponownego wykorzystania
Aktualności

Torby zakupowe Primark z możliwością ponownego wykorzystania

15 kwietnia 2021
Światowy Dzień Konsumenta – Polacy polubili „less waste”. Ponad 60 proc. Polaków oddaje lub sprzedaje rzeczy, których nie używa
Aktualności

Światowy Dzień Konsumenta – Polacy polubili „less waste”. Ponad 60 proc. Polaków oddaje lub sprzedaje rzeczy, których nie używa

14 kwietnia 2021
Klienci EFL rezygnują z faktury papierowej na rzecz elektronicznej i dokładają do lasu jedno drzewo
Aktualności

Klienci EFL rezygnują z faktury papierowej na rzecz elektronicznej i dokładają do lasu jedno drzewo

13 kwietnia 2021
Zmiany w programie Dobry Start
Aktualności

Zmiany w programie Dobry Start

9 kwietnia 2021
Już wkrótce szczepienia na COVID-19 będą mogły odbywać się w aptekach. Farmaceuci gotowi na nowe obowiązki
Aktualności

Już wkrótce szczepienia na COVID-19 będą mogły odbywać się w aptekach. Farmaceuci gotowi na nowe obowiązki

7 kwietnia 2021
Mikroplastik w wodach nie pochodzi z butelek PET!
Aktualności

Mikroplastik w wodach nie pochodzi z butelek PET!

4 kwietnia 2021
Następny
Dane z MF: Skarbówka w czasie pandemii wyhamowała kontrole. Dane pokazują dwucyfrowy spadek

Dane z MF: Skarbówka w czasie pandemii wyhamowała kontrole. Dane pokazują dwucyfrowy spadek

Brak wyników
Zobacz wszystkie

Kategorie

  • Aktualności (275)
  • Bez kategorii (1)
  • Biznes (308)
  • Polecamy (41)
  • Produkty (622)
    • back2school (55)
    • Biurove (254)
    • Kreatywne (91)
    • Papiernicze (33)
    • Reklamowe (11)
    • Szkolne (162)
    • Upominki i dekoracje (9)
  • W numerze (31)
  • Wydarzenia (95)
    • Galerie (42)

OSTATNIO DODANE

Kształt z papier mache BIG HEART
Produkty

Kształt z papier mache BIG HEART

16 kwietnia 2021
Torby zakupowe Primark z możliwością ponownego wykorzystania
Aktualności

Torby zakupowe Primark z możliwością ponownego wykorzystania

15 kwietnia 2021
800 tys. zł na udział w międzynarodowych targach
Biznes

800 tys. zł na udział w międzynarodowych targach

14 kwietnia 2021
Światowy Dzień Konsumenta – Polacy polubili „less waste”. Ponad 60 proc. Polaków oddaje lub sprzedaje rzeczy, których nie używa
Aktualności

Światowy Dzień Konsumenta – Polacy polubili „less waste”. Ponad 60 proc. Polaków oddaje lub sprzedaje rzeczy, których nie używa

14 kwietnia 2021

Współpracujemy

Nasz profil

Co w numerze

Papierniczy Świat 1-2/2021
W numerze

Papierniczy Świat 1-2/2021

Spis treści AKTUALNOŚCI HP nową marką w PBS   4Paperworld w 2022         7Papierowa  butelka  staje się rzeczywistością      27 ASORTYMENT Zaprojektuj witrynę ...

23 marca 2021
Papierniczy Świat 12/2020
W numerze

Papierniczy Świat 12/2020

AKTUALNOŚCI Rema Days Nowy termin KIDS’ TIME ASORTYMENT Po pierwsze DESIGN Forever – permanentne i trwałe Ponad 50% Polaków uważa, ...

12 stycznia 2021
Papierniczy Świat 4/2020
W numerze

Papierniczy Świat 4/2020

AKTUALNOŚCI Biurfol pomaga 3KW trade Sp. z o.o. przekazuje szpitalom dziecięcym 8 000maseczek jako wsparcie w walce z koronawirusem SARS-Cov-2 ...

25 maja 2020
Papierniczy Świat 3/2020
W numerze

Papierniczy Świat 3/2020

AKTUALNOŚCI Aktualizacja rozporządzenia dotyczącego handlu w galeriach handlowych            3 Główne obawy Polaków              4 Zalecenia dla obiektów handlowych       5 Kontraktacje CX ...

24 marca 2020
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Strony partnerskie

© 2019 papierniczyswiat.pl, ul. St. Kierbedzia 4, 00-728 Warszawa, Polska, +48 (22) 50 65 852, wspolpraca@papierniczyswiat.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Home
  • Nasz magazyn
    • W numerze
    • Prenumerata
  • Aktualności
  • Wydarzenia
  • Biznes
  • Polecamy
  • Produkty
    • back2school
    • Papiernicze
    • Szkolne
    • Kreatywne
    • Biurove
    • Upominki i dekoracje
    • Reklamowe
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .