Do Krakowa, w dniach 29-30 września, na targi jesienne zaprosiła swoich klientów hurtownia Ateneum. Odwiedzający mogli złożyć zamówienia korzystając ze specjalnych warunków handlowych ponad 110 firm, czyniąc tym samym tę wystawę jako największą w branży wydawniczej, zabawkarskiej i art. szkolnych. Podkreśla to tym samym ogromny potencjał tego wydarzenia. Tak duża liczba wystawców została poparta bardzo dobrymi statystykami odwiedzin. Klienci hurtowni w rozmowach z naszą redakcją chwalili ciekawy dobór asortymentu, świetną organizację oraz termin.
Zarówno dostawcy, jak i odwiedzający byli zadowoleni z obecności gościa specjalnego. Zaproszenie do udziału w targach i udzielenie wskazówek przyjęła Magdalena Kordaszewska – ekspert ds. zabawek i akcesoriów dla dzieci. Redaktor naczelna serwisu z recenzjami produktów dla dzieci www.zabawkowicz.pl. Testuje zabawki razem z dziećmi i rodzicami. Prowadząca cykl „Mali eksperci testują zabawki” dla Dzień Dobry TVN, autorka cyklu „Mama ma malucha” dla Pytania na Śniadanie TVP2. Jurorka najważniejszych konkursów branży zabawkarskiej tj.: Zabawka Roku, Nagroda Rodziców, Wybór Rodziców oraz Kieleckich Targów Kid’s Time. Przy współpracy z Ateneum Zabawkowicz.pl przygotował specjalne filmy promujące top produkty dostępne w Ateneum. Filmy były wyświetlane przez cały czas trwania kontraktacji w każdej z sal wystawowych, dzięki czemu odwiedzający mogli je obejrzeć w dogodnym dla siebie momencie.
Magdalena Kordaszewska zaprosiła także odwiedzających do dyskusji na temat zabawek w księgarni. Sala wykładowa, w której zostało przygotowanych kilkadziesiąt miejsc z trudnością pomieściła wszystkich chętnych. Było bardzo merytorycznie i konkretnie, a sklepy chętnie włączyły się do dyskusji o tym jak w dzisiejszych czasach zabawkę powinno się sprzedawać.
Zaproszenie eksperta to kolejny dowód na to, że Ateneum nie tylko handluje, ale także doradza swoim klientom, co podkreślił Adam Zegiel, Prezes hurtowni Ateneum: „Planujemy w dalszym ciągu powiększać ofertę, cały czas monitorując jakość naszych usług, a także stawiamy na edukację naszych klientów. Dobrym przykładem jest nasze dzisiejsze szkolenie na temat zabawek w księgarni, którą poprowadziła znakomita ekspert branży zabawkowej Magdalena Kordaszewska.”
Jesienne kontraktacje w hurtowni Ateneum to również czas premier. Po raz pierwszy na targach pojawiła się marka własna firmy WPC – Strigo. Dbając o poszerzanie i rozwój oferty do grona wystawców dołączyły nowe firmy, jak choćby Media Service Zawada, oferująca publikacje licencyjne.
Po raz drugi podczas targów został nakręcony materiał filmowy z udziałem wystawców, który będzie relacją z targów, ale także informacją o nowościach dla wszystkich, którzy z różnych przyczyn nie mogli dotrzeć na targi.
Liczne nagrody, w tym Gazele Biznesu pokazują, iż Ateneum jest ciągle w trendzie wzrostowym. O ile przychody w 2010 roku ukształtowały się na poziomie nieco ponad 50 milionów złotych, to w 2016 roku wyniosły prawie 200 milionów złotych (dane za www.pb.pl/gazele/). Czterokrotny wzrost w ciągu ostatnich 6 lat imponuje i pokazuje, że Ateneum przyjęło właściwą strategię i konsekwentnie ją realizuje.