Jedna z znanych sieci handlowych w Polsce, SPAR Polska, poinformowała o zamiarze sprzedaży swojego biznesu w kraju. Decyzja ta dotyczy 212 sklepów, zarówno tych zarządzanych bezpośrednio przez korporację, jak i tych prowadzonych przez niezależnych operatorów detalicznych. W obrębie tej sieci funkcjonuje również firma produkująca dania gotowe oraz dwa regionalne centra dystrybucyjne zlokalizowane w południowej i środkowej Polsce.
Warto przypomnieć, że cztery lata temu SPAR Polska wzmocniła swoją pozycję na polskim rynku poprzez przejęcie sieci Piotr i Paweł. Teraz, mimo wzrostu obrotów o 5% w ciągu ostatnich 47 tygodni, firma podjęła strategiczną decyzję o zmianie kierunku działalności.
Nie jest jeszcze jasne, jaki będzie dalszy los sieci sklepów oraz pracowników. Jednakże zespół zarządzający SPAR Polska podkreślił swoje zaangażowanie w dalszy rozwój i wzrost marki w Polsce, mając na uwadze dobro kontrahentów, partnerów detalicznych oraz całego zespołu.