Zapewnić dobry start – marka Peach w portfolio PBS Connect Polska

5 Sierpień 2015

Tomasz Kubas
Product Manager marki Peach

W portfolio PBS Connect Polska pojawiła się marka Peach. Wielu klientów znało jednak już wcześniej jej produkty, gdyż przed kilku laty była obecna na naszym rynku. O nowej ofercie, działaniach i wyzwaniach z Product Managerem marki Peach, Tomaszem Kubasem, rozmawia Jolanta Tokarczyk
 
Jaka jest etymologia marki i od jak dawna obecna jest na polskim rynku?
 
Marka Peach nie jest całkowicie nowa na rynku polskim; była obecna i sprzedawana już kilka lat temu, a najdłużej na rodzimym rynku dostępne są produkty automatyki biurowej (niszczarki, bindownice, laminatory). W obszarze materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących nastąpił swoisty „come back” tej znanej szwajcarskiej marki do Polski. Na mocy umowy pomiędzy firmą Peach a PBS Connect Polska rozpoczynamy dystrybucję produktów Peach; w pierwszym rzędzie zaczynamy od materiałów eksploatacyjnych, tuszy i tonerów.
 
Jaką ofertę proponują Państwo swoim klientom obecnie, a jakie nowe produkty planują wprowadzić na polski rynek i rozwijać w kanale hurtowym w najbliższej przyszłości?
 
Na początku wprowadzamy do naszej oferty ponad 300 produktów; będą to kompatybilne tusze i tonery do drukarek wiodących producentów urządzań drukujących. Trzon oferty będą stanowić kartridże atramentowe (tusze) oraz tonery laserowe zarówno do urządzeń monochromatycznych, jak i kolorowych.
Warto zaznaczyć, że żaden produkt marki Peach nie narusza własności intelektualnej producentów drukarek, tzn. nie łamie praw patentowych – są one w 100% legalne, jeżeli chodzi o sprzedaż na naszym rodzimym rynku, w Polsce. Wbrew pozorom nie jest to sytuacja całkowicie powszechna na polskim rynku eksploatacji na chwilę obecną.
 
Jak oceniłby Pan polski rynek materiałów eksploatacyjnych w obecnej formie, jakie zmiany zachodzą w tym sektorze i jakie są perspektywy jego rozwoju?
 
Polski rynek kompatybilnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek jest mocno specyficzny na tle rynków europejskich. Cechuje go bardzo duży udział produktów tzw. 100% nowych, fabrycznie nowych czy zwanych też potocznie „klonami”, pochodzących głównie z rynków azjatyckich. Dodatkowo, mamy bardzo dużo tzw. marek własnych („private label”), które posiadają zarówno najwięksi Polscy „broadlinerzy”, poprzez małych i średnich importerów konfekcjonerów tuszy i tonerów, a skończywszy na sporej grupie mniejszych organizacji, które też oferują produkty alternatywne pod własnym logo.
Moim zdaniem, w niedługim czasie, będziemy mieli do czynienia z sytuacją, w której m.in. uwarunkowania prawne (prawa patentowe) uporządkują w pewnym stopniu ten rynek. Zmienia się też sukcesywnie podejście konsumentów i sposób postrzegania produktów. Klienci coraz częściej dostrzegają, że produkt markowy daje większą wygodę użytkowania, bezpieczeństwo (gwarancja i serwis), a przy tym zapewnia duże oszczędności. Tego nie można oczekiwać od najtańszych produktów rynkowych.
 
Dlaczego zdecydowali się Państwo jako PBS Polska, na współpracę i wprowadzenie do oferty marki Peach?
 
PBS Connect Polska jest w tym momencie jednym z najbardziej wyspecjalizowanym dystrybutorów w branży. Kompleksowa i dynamicznie rozwijana oferta umacnia nas w roli kluczowego dostawcy w modelu „wszystko z jednej ręki”.
Stale rosnący wachlarz marek i produktów w naszej ofercie zostaje uzupełniony o produkty uznanego szwajcarskiego producenta materiałów eksploatacyjnych. Strategia marki Peach mocno wpisuje się w to, co chce realizować PBS. Oni dostarczają nam bardzo dobrej jakości produkt oraz pełne „know‑how”. My „dostawiamy” do tego nasze świetne relacje biznesowe, zaawansowanie logistyczne oraz profesjonalne narzędzia obsługi partnerów biznesowych.
 
Jakie parametry będzie posiadał oferowany przez Państwa produkt Peach, czym ta oferta odróżnia się od tego z czym mamy do czynienia obecnie na rynku?
 
Firma 3TSupplies właściciel marki Peach jest jednym z trzech największych na świecie specjalistów w wytwarzaniu i dystrybucji materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Potwierdza to jego obecność na wielu rynkach europejskich, w tym na zaawansowanych rynkach Niemiec, Francji czy Szwajcarii. O zachowanie ciągłości jakości wytwarzanych przez siebie tonerów czy tuszy, nowości i innowacje dbają posiadane przez nich centra R&D ulokowane w Szwajcarii i Niemczech. W przypadku wkładów atramentowych posiadają unikatową technologię produkcji atramentu (Swiss Made Ink), jest on produkowany tylko i wyłącznie w Szwajcarii. Użytkownicy marki Peach otrzymują pełne bezpieczeństwo użytkowania, w tym 10-letnią gwarancję na produkt oraz pakiet gwarancyjny na urządzenie drukujące. Te wszystkie parametry powodują, że kierujemy się w stronę „Wyższego Poziomu Drukowania”.
 
Jakie działania promocyjne podejmują Państwo w związku z rozwojem marki? Które są najskuteczniejsze, a które najbardziej niestandardowe?
 
W najbliższym czasie ruszamy z szeregiem działań marketingowych, w tym promocji mających dać bardzo dobry start naszej „brzoskwince” na rynku rodzimym. Nasze wsparcie planujemy prowadzić wielotorowo, nie tylko w obrębie samej marki Peach, ale również dla naszych partnerów handlowych, obecnych i przyszłych klientów PBS Polska. Sprzedaż eksploatacji pod marką Peach będzie gwarantować wysokie marże dla partnerów oraz gwarantowane oszczędności dla użytkownika końcowego. O szczegółach tych działań dowiecie się Państwo wkrótce.
Chciałbym przy tej okazji zaprosić wszystkich entuzjastów marki Peach (ale nie tylko ich) na nasz nowy profil na FB https://www.facebook.com/peachpolska. Wkrótce uruchomimy też serwis www – profesjonalną stronę produktową marki Peach, gdzie klient znajdzie się pełny asortyment, aktualności, nowości produktowe i branżowe.

Oceń zawartość: 
Average: 5 (1 vote)